perjantai 4. heinäkuuta 2014

Hyvät uutiset

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Tällä viikolla posti toi aivan uskomattoman hienon yllätyksen - helsingin yliopiston kirjekuoren. 

Olen halunnut (tai no, halunnut periaatteella "kun en muutakaan keksi") englantilaista filologiaa lukemaan, mutta 2013 ovet eivät mulle auenneet. Tänä keväänä hain uudestaan helsinkiin, sekä "varoiksi" jyväskylään.

 Paitsi että.. Taaskin pääsykoekirjat osoittautuivat super hyper älyttömän tylsiksi, ja lähdin jyväskylän pääsykokeeseen paljon paremmin valmistautuneena kuin helsingin kokeeseen (koska jyväskylän kokeeseen oli useampi sata sivua vähemmän materiaaleja... :D). Kokeen jälkeen jäi ihan mukava olo, mutta en silti uskaltanut kauheasti toivoa - oli mulla 2013 keväänä myös ihan suhteellisen onnistunut olo kokeen jälkeen. 

Helsingin kokeen puolestaan meinasin jättää kokonaan välistä huonon valmistautumisen takia. Raahauduin kuitenkin kiukkuisena koepaikalle, tuhersin jotain muutaman tunnin ajan paperille - ja lähdin noin tunnin etuajassa pois varmana siitä, että mun yritykselleni korkeintaan nauretaan yliopistolla. 

En missään vaiheessa uskonut omaavani mitään mahdollisuuksia päästä helsinkiin (pessimisti ei pety!), joten jyväskylän hyväksymiskirjeen jälkeen aloin heti etsiä itselleni asuntoa. Suunnittelin ottavani paikan vastaan odottamatta ollenkaan helsingin tuloksia. 

Onneksi olen laiska. Samana päivänä kun töissä päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ilmoittautua opiskelemaan jyväskylään, sain äidiltäni puhelun. 
Helsinki. Haluaa. Minut.
 Vau.

Turhaan olin viikon päivät itkenyt muuttoa 400 kilometrin päähän koko tähänastisesta elämästäni 
(okei oon säälittävä :D)


Opiskelupaikasta innostuneena aloin taas entistä ahkerammin juoda earl greytä ja kuunnella bbc radiota. 

Ja meinasin perustaa miniblogin englanniksi tukemaan opintoja, mutta saa nyt nähdä jatkuuko into :DD

Nyt vaan mars asunnon metsästämiseen!




                                                  Parasta viikonloppua kaikille <3<3

Pus <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti